今騒がれているToyota 5millionですね。
2008 - Ford 12 million vehicles (now 14million)
1996 - Ford 8.6 million vehicles
1971 - GM 6.7 million
1981 - GM 5.8 million
1996 - Ford 8.6 million vehicles
1971 - GM 6.7 million
1981 - GM 5.8 million
1971 - Ford 4.1million
1973 - GM 3.7 milllion
1995 - Honda 3.7 milllion
1995 - Honda 3.7 milllion
1972 - VW 3.7 milllion
2004 - GM 3.6 million
1987 - Ford 3.6 million
2004 - GM 3.6 million
1987 - Ford 3.6 million
歴史的に見ると、Fordの例では死に至る可能性のある故障があってもリコールさえしない場合もありました。Toyotaは失敗を認め、改善をする公明正大な会社ですね、これからさらに良い会社になります。またこれに学んで他の会社の安全水準もさらに高まるのではないでしょうか。
Toyota must learn from this mistake and be a even better company. Other companies also learn from Toyota case and raise the safety standards for the whole industry.
Many car companies other than the ones listed have issued recalls but the companies' sales are comparatively small and thus the number of recall is small.
考慮しなくてはならないのは、他のメーカーはリコールを出していないのではなく、生産車が元々少ないのでリコールはありますが台数はニュースにならないほど小さいのです。(例えば、最近では2010年10月で、車輪が脱落する恐れがある欠陥がみつかりVWの200,000台のリコールをしてます http://www.bangkokpost.com/breakingnews/168199/volkswagen-launches-recall-in-brazil , the recent case for a smaller company is the VW Oct 2010 recalled 200,000 cars for the case where the wheels can come off the cars. )。
多くのお客様に愛される会社だからこそ、リコールの数も大きくなってしまいます。
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