2009年4月14日火曜日

誤解 misunderstanding

地球が人間のためにあるのではなく、人間が地球のためにあるのである。地球のためにある僕らがする行為(具体的には、地球を壊していること)は、地球のためになることなのか、それとも地球以上のなんらかのモノのためになっていることなのか。僕らが地球を壊してるとよく言われるが、そもそも、壊すとはなにか。僕らが地球のためにあるのであれば、「地球を壊す」行為も地球のためなのか。

僕らの存在理由の探求は無意味であり、ただ僕らは地球を含むなんらかのシステムの一部であることを認識することが大切なのか。

the earth is here for human but the human is here for the earth. does the action( mainly destructive ones) human takes on the earth benefit the earth? or benefit something bigger than the earth? it is said we are destroying the earth. what is the definition of 'destruction' anyhow? if we are here for the earth, is not the destruction for the benefit of the earth?

if the search for the meaning of our existence is meaningless, it is only important that we are at least aware of that we are part of system consisting of earth and something bigger. 

0 件のコメント:

コメントを投稿