2011年2月10日木曜日

CMカット機種、生産中止へ…民放批判に配慮

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110209-00001129-yom-bus_all

the function on the dvd players of the major electronics companies to skip the ads will be taken out because of the criticism from the TV broadcasters..stupid. anyway we will skip the ad by forwarding in the most cases. The TV broadcasters in Japan can learn from others like these in China where they put the ad on the screens showing up always somewhere on the screen.
i expect there will be a machine from small manufacturers somehow to skip the ads sooner or later.
TV broadcasters recently have lost significant some of TV ad fees because of the internet. Most likely even though knowing it is absurd they feel they need to show that they are pressuring on this kind of tech to "please" their sponsors.

民放がいくらがんばってプレッシャーを与え、CMカット機能を大手の機器からはずしても、それを可能にする機器は小さな会社から必ず出てくるでしょう。そうでなくても、早送りで見ている人はCMは飛ばしています。民放は工夫してCMを入れる道を探るべきです。画面の隅っこに入れるもいいではないでしょうか?

広告費が落ちて大変な目にあっている民放はこれを言わなければならない立場にあるとの見方も出来ます。

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